Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden Format 4.0

 

Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basis- ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.

 

I. Algemene informatie

1. Gegevens ggz-aanbieder

Naam regiebehandelaar: PHJ KOK

BIG-registraties: 39916902316

Overige kwalificaties: BIG 19916902316

Basisopleiding: Neuro- en revalidatiepsychologie

AGB-code persoonlijk: 94015663

 

Praktijk informatie 1

Naam Praktijk of Handelsnaam: Peter Kok, Praktijk voor Psychotherapie

E-mailadres: phjkok@gmail.com

KvK nummer: 71231129

Website: https://www.kokpsychotherapie.nl

AGB-code praktijk: 94063877

 

1b. Werkt u op meer dan één locatie, geef dan de locaties en adresgegevens hieronder in:

-

 

2. Biedt zorg aan in

Er is sprake van een overgangssituatie daarbij we zowel werken met een onderscheid in generalistische basis-ggz en gespecialiseerde ggz als een indeling naar settings van het Zorgprestatiemodel. In de toekomst zal het eerste onderscheid komen te vervallen.

 

2a.

Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.

De gespecialiseerde-ggz

 

2b. Biedt zorg aan in setting 1 en vult de voorwaarden ten aanzien van de indicerende en coördinerende rol als volgt in:
Ik bespreek elk jaar een minimum aantal indicatiestellingen met collega’s, ik word hierop elke vijf jaar getoetst tijdens de LVVP-visitatie.

 

3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod

Cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type klachten, behandelvorm):

 

3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich, betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.:
In de praktijk wordt met name individueel en persoonsgericht gewerkt. Mijn doel is om u te helpen om betekenis te geven aan uw eigen ervaringen, zodat u leert om uw mogelijkheden beter te benutten en beperkingen meer te accepteren. Een goede vertrouwensrelatie is hierbij essentieel. Daarnaast is mijn werkwijze ook integratief. Verschillende therapeutische methodes kunnen worden ingezet in de behandeling, naar gelang uw klachten en hulpvraag. Gedacht kan worden aan cognitieve gedragstherapie (CGT), Emotionally Focused Therapy (EFT), schematherapie (SFT), dialectische gedragstherapie (DGT) en EMDR. Klachten waarmee u onder meer in mijn praktijk terecht kunt: depressie, angst, piekeren, last houden van nare of schokkende ervaringen, burn-out gerelateerde klachten, slaapproblemen, onduidelijke lichamelijke klachten, problemen in de emotieregulatie, rouwverwerking, perfectionisme, identiteitsproblemen, persoonlijkheidsproblematiek. In de behandeling wordt waar mogelijk ehealth gebruikt. Naasten kunnen worden betrokken indien dit helpend is.

 

3b. Cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:

Angststoornissen
Depressieve stemmingsstoornissen
Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen
Persoonlijkheidsstoornissen
Restgroep (Dissociatieve stoornissen; Stoornissen in zindelijkheid; Slaap-waakstoornissen; Seksuele disfuncties; Genderdysforie; disruptieve impulsbeheersings- en andere gedragsstoornissen; Parafiele stoornissen; Overige psychische stoornissen; Bewegingsstoornissen en andere bijwerkingen van medicatie)
Somatische symptoomstoornis en verwante stoornissen
Trauma en stress gerelateerde stoornissen

 

4. Samenstelling van de praktijk

Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:

Regiebehandelaar 1

Naam: Peter Kok BIG-registratienummer: 39916902316

Regiebehandelaar 2

Naam: Peter Kok BIG-registratienummer: 19916902325

 

5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk

 

5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:

Huisartsenpraktijk(en)
Collegapsychologen en -psychotherapeuten
Anders: Lichamelijk werkend therapeuten (fysiotherapeut, psychomotorisch therapeut)

 

5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met (naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):
M. Jeuken (BIG 69059832125)

C.P.M. van Dijk (BIG 29049645125)

M.V. Westbroek (BIG 29049176525)

 

5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk, tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ik werk samen met collega klinisch psychologen en psychotherapeuten voor (door-)verwijzing, inhoudelijk overleg over diagnostiek en behandelbeloop, intervisie en voor specifieke deskundigheid. Dit gebeurt volgens de criteria van FGzPt en LVVP. Voor medicatie verwijs ik cliënten naar de eigen huisarts of naar een psychiater.

 

5d. Cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, ggz-crisisdienst of voor fysieke aspecten huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp):
Cliënten kunnen contact opnemen wanneer de praktijk geopend is. Binnen kantooruren kunnen cliënten ook contact opnemen met de eigen huisarts. In de avond en in het weekend kunnen cliënten contact opnemen met de huisartsenpost. Cliënten worden zowel schriftelijk, mondeling als via de website geïnformeerd over de gang van zaken binnen de praktijk met betrekking tot (dreigende) crisissituaties. Bij langdurige afwezigheid van de therapeut worden afspraken gemaakt over de bereikbaarheid van een vervanger.

 

5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?

Nee, omdat: Huisartsenposten in de regio zijn over het algemeen goed te bereiken en zijn in staat een goede inschatting te maken van wat nodig is.

 

5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:
Ik neem deel aan meerdere intervisiegroepen, overleg het meest frequent (maar niet uitsluitend) met:

Monique Jeuken (BIG 69059832125/89059832116/69059832125)

Cora van Dijk (BIG 29049645125/29049645125)

Monessa Westbroek (BIG 29049176525/29049176525/49049176516)

Eli Kok (BIG 89044333816)

 

5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:

Intercollegiaal overleg over lopende casuistiek (indicatiestelling en behandeling) Intercollegiaal overleg over praktijkvoering
Bevordering van samenwerking

 

6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg

Heeft u een contract met de zorgverzekeraar? Ja

Geeft u aan waar uw lijst met gecontracteerde verzekeraars vindbaar is

Link(s) naar lijst met zorgverzekeraars: https://www.kokpsychotherapie.nl/kostenenvergoeding/

 

7. Behandeltarieven:

Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk. Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief: https://www.kokpsychotherapie.nl

 

8. Kwaliteitswaarborg

Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of branche/beroepsvereniging:
Intervisie
Visitatie
Bij- en nascholing
Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden
De beroepscode van mijn beroepsvereniging
Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep: www.lvvp.info
Organisatie van de zorg

 

9. Klachten- en geschillenregeling

Mijn cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij (naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):

Zie het document van de LVVP met betrekking tot de klachtenregeling voor LVVP-leden. Link naar website:

https://lvvp.info/voor-clienten/wat-als-ik-ontevreden-ben-de-behandeling/

 

10. Regeling bij vakantie en calamiteiten

 

10a. Cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij

Naam vervangend behandelaar: Monique Jeuken (BIG 69059832125)

 

10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens overlijden of andere calamiteiten:
Ja

 

II. Het zorgproces - het traject dat de cliënt in de praktijk doorloopt

 

11. Wachttijd voor intake en behandeling

Cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling en begeleiding via deze link of document (en kunnen deze telefonisch opvragen).
Link naar wachttijden voor intake en behandeling: www.kokpsychotherapie.nl

 

12. Aanmelding en intake/probleemanalyse

 

12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de cliënt):
Cliënten kunnen zichzelf aanmelden of kunnen worden aangemeld door de huisarts. De cliënt kan zelf contact met mij leggen via email of via het contactformulier op de website. Vervolgens neem ik uiterlijk binnen twee werkdagen telefonisch contact op om een eerste inschatting te maken of iemand bij mij aan het juiste adres is. Indien dit niet het geval is, denk ik mee over een alternatief hulpaanbod. Na inschrijving wordt een bevestiging hiervan via mail toegestuurd. Als er direct plek is, wordt de cliënt uitgenodigd voor een intakegesprek. Indien cliënt op de wachtlijst wordt geplaatst, wordt informatie gegeven over actuele wachttijden en worden indien nodig afspraken gemaakt voor overbrugging. Wanneer er alsnog plek is, wordt telefonisch of via mail contact opgenomen om een afspraak te maken. Voor het eerste intakegesprek ontvangt de cliënt een informatiebrief, aanmeldformulier, toestemmingsformulier en een verzoek ROM in te vullen. Indien niet aanwezig, wordt ook gevraagd om een verwijsbrief. Client is daadwerkelijk aangemeld wanneer de benodigde formulieren ontvangen zijn door de behandelaar.

 

12b. Ik verwijs de cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de cliënt:
Ja

 

13. Behandeling en begeleiding

 

13a. De cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de cliënt):
Ja

 

13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer), tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ja

 

13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de cliënt en –indien van toepassing en met toestemming van de cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling en begeleiding. Ik doe dat als volgt:
Bij aanvang van de intaketraject wordt mondeling uitleg gegeven over de procedure. Aan het eind van het intaketraject volgt een behandeladvies, waarin de gestelde diagnoses, de voorlopige conclusies en de opties voor behandeling duidelijk besproken worden. Samen met de cliënt (en eventueel diens naasten) wordt dan een plan van aanpak gemaakt. Alles wordt vastgelegd in een behandelplan, dat zowel mondeling als schriftelijk door de cliënt geaccordeerd wordt. Het behandelplan wordt opgeslagen in het EPD, indien gewenst ontvangt cliënt zelf ook een afschrift. Gedurende de behandeling wordt regelmatig geëvalueerd, tenminste eenmaal per 12 maanden. Indien nodig wordt de behandeling bijgestuurd.

 

13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord (zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):
De voortgang van de behandeling wordt regelmatig geëvalueerd. Een eerste evaluatiemoment is er in de regel na vijf tot acht gesprekken, daarna in ieder geval eenmaal per 6 maanden. Indien nodig wordt de behandeling bijgestuurd. Minimaal aan het begin en eind van een behandeling, of minstens 1x per jaar bij langer durende behandelingen, vullen cliënten ROM-lijsten in, welke mondeling besproken worden en in het behandelplan worden opgenomen. De zorgvraagtypering wordt tenminste jaarlijks getypeerd met behulp van de HONOS+.

 

13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de cliënt (en eventueel zijn naasten en/of medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als standaardperiode hanteer ik hiervoor:
In de regel vindt een eerste evaluatie na vijf tot acht gesprekken plaats. Daarna in ieder geval iedere 12 maanden. Indien nodig/gewenst wordt eerder een evaluatiemoment ingepland.

 

13f. Ik meet de tevredenheid van mijn cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):

Na afronding van de behandeling, of tenminste ieder jaar, wordt de CQI afgenomen. Daarnaast wordt ROM afgenomen en besproken. Gedurende de evaluaties wordt de cliënttevredenheid ook mondeling besproken.

 

14. Afsluiting/nazorg

 

14a. Ik bespreek met de cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en begeleiding en de mogelijke vervolgstappen:
Ja

 

14b. De verwijzer wordt hiervan door de regiebehandelaar in kennis gesteld middels een afrondingsbrief, tenzij de cliënt hiertegen bezwaar maakt:
Ja

 

14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de cliënt hier bezwaar tegen maakt:
Ja

 

Omgang met cliëntgegevens

 

15. Omgang met cliëntgegevens

 

15a. Ik vraag om toestemming van de cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling betrokken professionals:
Ja

 

15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld), het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij materiële controle):

Ja

 

15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn zorgverzekeraar/NZa:

Ja

 

III. Ondertekening

Naam: Peter Kok

Plaats: Bavel

Datum: 13-02-2019

 

Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening, handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut naar waarheid heb ingevuld:
Ja

06-82111558
Contactformulier
fade Strijenlaan 68a
4835 RE Breda
Klik voor de locatie
Wachtijden

 

Klik hier voor informatie over de zorgverzekeraars waarmee de praktijk een contract heeft in 2025.